Wednesday, August 13, 2008

Mari Melawat Kuala Selangor - Part 3 Final

Setelah puas tengok kunang-kunang, kami pun pergi ke agenda ke 3, iaitu.... Makannn. Kami telah mendengar tentang kehebatan Medan ikan bakar Jeram ni sejak lama dulu, cuma masa tiada untuk merasa sendiri kehebatannya. Kalau kita dari pekan Kuala Selangor menuju Klang, akan terjumpa sebuah petrol station Shell, betul2 selepas Shell ada traffic light. Ikut kanan (ke Pantai Jeram). Perut yg memang sengaja di laparkan sejak dari tengahari lagi sudah tidak tertahan rasanya. Mari kita tengok gambar sekitar Medan Ikan Bakar Jeram ni.

Menurut tuan punya Medan ini (satu operator shj), kedai beliau baru shj di besarkan dan kerja2 pembinaan ada yg masih belum siap lagi kerana kenaikan harga barang.

Muka/perut yg meminta simpati kerana kelaparan...

Sama le tu, lapauu


Bila le nak sampai ikan bakar aku ni...




yahhh.... hidangan pertama... Udang size XL...




Pari "setebangg"





kesian harish... tak tahan lapar le tu. dia makan sorang je semua udang tu.... isk







ketam 3 ekor






sotong gajah 5 ekor









dannn..... kerapu stim setengah kilo.








berrpppp..... alhamdulillah, tak sampai 2 minit, semua hidangan telah hilang ditelan perut.
Ketika kami sedang makan, tokey medan ikan bakar ni datang dan bercerita tentang sejarah restorannya. kami pun tanya le tentang pakej memancing. menurut beliau, caj yg dikenakan ialah rm20.00 satu org untuk menghantar dan mengambil pemancing ke/dari pulau2 berdekatan. So, kami akan datang lagi untuk memancing pulak.... InsyaAllah.










Selamat Tinggal Ikan Bakar, Selamat Tinggal Kuala Selangor.
Finish.











3 comments:

maarofkassim said...

Ha, sekarang gambar dah boleh klik. Tapi kalau boleh resize dulu gambar ke 840 ke atau 1000 ke sebelum letak. Tak lah besau sangat.

Double A said...

huhu... my favourite restoran kat kuala selangor... mmg sedap larh... tapi lagy sedap dekat restoran lagi 1 tuhh.. restoran tuhh dlm skit drpd restoran yg ini... restoran tuhh ownernye cikgu sekolah rendah saye dulu... huhu mmg sedap.. ^__^

Harish Haikal's Journey said...

makan sket pon dah kenyang